Telefony:
Rafał Viber Whatsapp polski english (+48) 602-669-480 godz. 8-20
Roman Whatsapp    polski (+48) 600-951-481      godz. 9-17
Maciej Whatsapp    deutsch (+48) 500-350-421
Andriej         русский (русский) (+48) 601-466-612

 

SKUP ODBYWA SIĘ WYŁĄCZNIE PO WCZEŚNIEJSZYM UMÓWIENIU SIĘ I Z ZACHOWANIEM WYTYCZNYCH WHO TZN. BRAK KONTAKTU FIZYCZNEGO Z KLIENTEM ORAZ ZACHOWANIE MIN. 1M ODLEGŁOŚCI

Katalizator

Katalizator samochodowy – część układu wydechowego wszystkich współczesnych samochodów osobowych spełniająca funkcję pozasilnikowego systemu zmniejszania ilości szkodliwych składników spalin.

Dawniej nie były stosowane ze względu na mało rygorystyczne normy dotyczące emisji spalin. Dziś stosowane są również w innych urządzeniach napędzanych silnikiem spalinowym, ciężarówkach, autobusach, lokomotywach, wózkach widłowych itp. Ma on na celu zmniejszenie ilości szkodliwych związków chemicznych w gazach wydechowych.

Budowa i zasada działania

Częścią aktywną katalizatora jest bloczek monolitu pokryty niewielką ilością jednego lub kilku metali szlachetnych platyny, rodu i palladu.

Działanie reaktora opiera się na reakcji substancji zawartych w spalinach z katalizatorem w wyniku tego np. tlenek węgla zamieniany jest na dwutlenek węgla. Optymalne warunki pracy katalizatora dobierane są dzięki sterowaniu silnikiem na podstawie danych z sondy lambda.

Rozwój katalizatorów

Coraz ostrzejsze normy czystości spalin emitowanych do atmosfery powodują szybką ewolucję katalizatorów. Coraz częściej stosowane są układy kilku katalizatorów co ma miejsce np w nowoczesnych autach z silnikiem wysokoprężnym gdzie oprócz standardowego katalizatora zastosowanie znajduje również filtr cząstek stałych FAP, który oczyszcza spaliny z czasteczek sadzy.